Posty

Pomysł na fit śniadanie

Obraz
 Pomysł na fit śniadanie  Dawno nie było żadnego przepisu dlatego dzisiaj efekt ostatnich kuchennych eksperymentów. Śniadania w formie takich miseczek należą do jednych z moich ulubionych. Inn przepis tego typu był kiedyś na blogu czyli - Barówkowo Bananowa Misa .   W przypadku tego przepisu pokusiłem się o wariację w postaci płatków śniadaniowych o smaku czekoladowym. Wiadomo jest to produkt dość wysoko przetworzony ale od czasu do czasu można się skusić. Wracajmy do naszej michy na fit śniadanie .  Składniki : Płatki Czekoladowe Choco Chico - 50 g Borówka amerykańska  - 70 g Winogrona - 70 g Jogurt Grecki naturalny - 200 g Masło orzechowe - 10 g (u mnie pasta orzechowa w tubce)  Makro i Kaloryczność  583 Kcal / Białko 16 / Węglowodany - 70 / Tłuszcze 26  Przygotowanie : Wszystko wrzucamy do michy i razem trochę mieszamy, a potem zajadamy :) Jeśli szukasz innych fajnych przepisów śniadaniowych zajrzyj na zaprzyjaźnionego bloga tutaj - śniadania na słodko  

Obiad na diecie - jak powinien wyglądać ?

Obraz
 Obiad na diecie - jak powinien wyglądać ?  Dietetyczny posiłek niezależnie od tego czy jest to śniadanie czy obiad powinien składać się z wszystkich niezbędnych makroskładników. Mowa tutaj o białku, tłuszczach i węglowodanach. W przypadku obiadu jest podobnie. Z reguły jest to nasz największy posiłek w trakcie dnia dlatego powinniśmy zadbać o wysoką podaż węglowodanów. Oczywiście nie zapominajmy również o zdrowych tłuszczach i dodatkowych warzywach do posiłku.  Bardzo fajnie obrazuje to grafika pochodząca z    „Prawa autorskie © 2011 Uniwersytet Harvarda. W celu uzyskania dodatkowych informacji o Talerzu Zdrowego Odżywiania prosimy odwiedzić stronę internetową The Nutrition Source prowadzoną przez Zakład Żywienia Wydziału Zdrowia Publicznego im. T.H. Chana Uniwersytetu Harvarda:  http://www.thenutritionsource.org  oraz oraz stronę Harvard Health Publications:  harvard.edu .” Dodatkowo znajdują się tutaj również znajdują się owoce. Ja staram się więcej ich używać w innych posiłkach ale

Czy żeby schudnąć trzeba liczyć kalorie ?

Obraz
 Czy żeby schudnąć trzeba liczyć kalorie ?  Często czytamy w necie prośby o pomoc w stylu "chce schudnąć bez liczenia kalorii". Z jednej strony jest to możliwe z drugiej strony moim zdaniem jest to znacznie trudniejsze. Dlaczego ? Odchudzanie w brew pozorom jest dosyć proste. Oczywiście jeśli nie mamy żadnych chorób. Jesteśmy zdrową osobą z nadwagą. Dlaczego uważam, że jest to proste ?      Ponieważ nasz organizm ma ustaloną liczbę kalorii jakie powinien przyjąć w tracie dnia.  Zależy to oczywiście od kilku czynników takich jak : - płeć  - wiek  - wzrost  - waga - poziom aktywności.     Jeżeli znamy te wartości pozostaje nam obliczyć swój bilans kaloryczny. W sieci możecie znaleźć kilka kalkulatorów do, których wprowadzamy nasze dane i otrzymujemy wynik. Następnie wystarczy tylko wyliczyć swój deficyt kaloryczny i zaczynamy odchudzanie. W założeniu wydaje się proste ale teraz pojawia się najtrudniejsze czyli ułożenie dla siebie diety opartej o ujemny bilans kaloryczny. Właśn

Borówkowo bananowa misa

Obraz
 Borówkowo bananowa misa  Bardzo dawno nie było mnie tutaj na blogu, ale w 2021 postaram się publikować częściej. Zaczynamy od przepisu na bardzo fajne i pożywne śniadanie. Nie jestem zwolennikiem śniadań na słodko ale ten przepis przypadł mi do gustu. Od czasu do czasu można zjeść coś takiego. Szczególnie, że przygotowuje się błyskawicznie.  Składniki :  skyr naturalny 150 g,  borówki 90g,  banan 160 g,  orzechy włoskie 30 g Makro - 485 kcal , B 25/ W56 / T18 Przygotowanie :  Nic prostszego :) Wystarczy wszystko razem zmiksować, a na górę dajemy orzechy. Powstaje nam taki deser. Jeżeli zmiksujemy banana z mrożonymi borówkami to całość ma konsystencję lodów :)  Czy może być coś pyszniejszego na drugie śniadanie niż Fit Lody ? :)  Jeżeli podobają Wam się przepisy z bloga to polecam jeszcze kilka innych. Na przykład na : Pełnoziarniste naleśniki z owocowymi dodatkami  

Naleśniki z Fabryki Siły

Obraz
 Naleśniki z Fabryki Siły  Dzisiaj kolejny smaczny i szybki przepis tym razem naleśniki z Fabryki Siły . Od jakiegoś czasu korzystam z ich diety dlatego czasami wrzucam Wam jakiś fajny przepis. Dużym plusem tych naleśników jest łatwość przygotowania. Dodatki natomiast możemy zmieniać wedle uznania. Ważne by przeliczyć sobie makroskładniki w przypadku zamiany owoców. Jak to zrobić możecie poczytać tutaj . Mnie najbardziej naleśniki na kolacje smakują po ciężkim treningu siłowym. Kiedyś nie robiłem ich wcale bo myślałem, że to dużo pracy ale z pomocą blendera całość to dwie min roboty.  Składniki potrzebne na takiego naleśnika :  Na ciasto :  Mąka orkiszowa - 70 g (może być jakaś inna)  Jajko - 1 szt  Proszek do pieczenia - szczypta  Sól - szczypta Mleko - 120 ml Nadzienie  :  1 banan 1 kiwi  Jogurt naturalny - 50 g  Orzechy - 30 g  Syrop daktylowy bez cukru. Oliwa z oliwek - 1 łyżka (do smażenia naleśnika) Przygotowanie : Składniki na ciasto dajemy do blendera i blendujemy na jednolitą

Jak schudnąć po wakacjach ?

Obraz
Jak schudnąć po wakacjach ?  Wakacje to taki magiczny czas. Wiele osób cały rok szykuję właśnie formę na lato, pracują ciężko cały rok, żeby na plaży prezentować swoją sylwetkę. Dla innych jest to czas wstydu i przemyśleń, albo okres, po którym stwierdzają, że czas się brać za siebie.  Jeżeli ktoś cały rok trenował i zdrowo się odżywiał to dwa tygodnie folgowania nie powinny wpłynąć znacząco na sylwetkę. Owszem może okazać się, że przytyliśmy 2-3 kilo ale jeśli po powrocie zaczniemy znowu jeść zdrowo i trenować to wszystko powinno bo dwóch tygodniach wrócić do normy. Podobnie działa to w przypadku jakiegoś wypadu weekendowego. Jak wrócić do formy po weekendzie wyjazdowym z imprezami ? Podobnie jak w przypadku dłuższego urlopu. Przychodzi poniedziałek i wracamy do naszej fit rutyny.  Prawda jest taka, że osoby, które żyją sportem każdego dnia nawet się tym nie przejmą. Każdy wie, że potem trzeba się ogarnąć i forma raz dwa wróci. A co w przypadku świeżaków i takich, k

Domowy plan treningowy - Fabryka siły

Obraz
Domowy plan treningowy - Fabryka siły  Obecna sytuacja nie jest najłatwiejsza dla każdego z nas, a w dużym stopniu również dla osób trenujących. Oczywiście ktoś powie, że w takiej sytuacji jak pandemia trening i aktywność fizyczna to fanaberia. Ja osobiście uważam, że trzeba się ruszać nawet jeśli siedzimy 24h na dobę w domu. Nic tak nie polepsza kondycji organizmu i zwiększa odporności jak wysiłek fizyczny.   Dom czy mieszkanie to nie siłownia dlatego nasze możliwości są mocno ograniczone. Chyba, że ktoś ma taką domową siłownię z pełnym wyposażeniem jak tutaj na blogu.  Większość osób jednak nie ma takich warunków z prostej przyczyny po prostu nie mają miejsca.  Mieszkając w bloku czy nie mając dużo przestrzeni do ćwiczeń nie jesteśmy na przegranej pozycji. Pozostaje nam trening w domu z wykorzystaniem własnego obciążenia. Możemy robić wszelkiego rodzaju pompki, przysiady, wykroki oraz wykorzystywać np. krzesła, pufy, butelki z wodą.  Domowy plan treningowy - jak p